FANDOM

Terve Mõistuse Sündikaat (TMS) on parempoolseid, konservatiivseid ja rahvuslikke arvamusartikleid ning uudiseid avaldav internetiportaal, mis alustas tööd 2005. aasta oktoobris. Enda sõnul on portaal "poliitiliselt sõltumatu, kuid ideoloogiliselt määratletud" ning kavatseb anda vastulöögi ebanormaalsustele, mille pantvangi on ühiskonna enamus sallivuse ja mitmekesisuse sildi all võetud. Üheks sääraseks ebanormaalsuseks näib portaal pidavat homoseksuaalsust või ükskõik mil moel homoseksuaalsusest positiivselt rääkimist.

Kriitika Edit

Vello Leito, Eesti Iseseisvuspartei esimees, nimetas 2008. aasta 25. novembril avaldatud artiklis "Terve Mõistuse Sündikaat üllatas" TMS'i poliitilis-propagandistlikuks ja kirjutas:

Enne Berliini müüri langemist töötas võimas Saksa DV raadiojaam, mis iga natukese aja tagant kordas, et nemad on ainuke saatja, mis ei ole riikliku kontrolli all. Nii ka Terve Mõistuse Sündikaat on lausa nimeks võtnud, et nemad on terve mõistusega, teised aga... Kuid olgu kohe alguses ära öeldud, et seisukohavõtud TMS aadressil puudutavad üksnes juhtkirju ja Mart ning Martin Helme kirjutisi

Aarne Ruben kritiseeris Terve Mõistuse Sündikaati 2006. aasta 19. jaanuaril Maalehe artiklis järgmiselt:

Saan aru, et nende [ Rahvuslik-Konservatiivse Partei ] üks eestkõneleja Martin Helme on autoriks ka võrgus sisalduvas Terve Mõistuse Sündikaadis. Tõsise konservatiivina ei saa ma hinnata seal sisalduvaid lapsikusi: õpilaste igahommikune truudusvanne, kõigi kodanike relvastamine jne. Siin on juba päris tädilik jutt: eelmisel nädalal küsis Terve Mõistuse Sündikaat, kas Eesti koolides võiks hommikuti toimuda truudusvande lugemine.
Oletagem, et ma olen õpilane ja annan Eesti Vabariigile truudusvande. Millal annab Eesti Vabariik truudusvande mulle? Võib-olla elan ma juba homme vastu iseenda tahtmist uuskonservatiivses Eesti Vabariigis kesk monstrumlike “turismitalude” võrgustikku.[1]

Edgar Savisaar nimetas TMS'i enda blogis radikaalsete rahvuslaste foorumiks, mis harrastab sildistamist ning väärib tegelikult Uinuva Mõistuse Sündikaadi nime.[2]

Viited Edit

  1. http://www.maamajandus.ee/index.php?page=&grupp=artikkel&artikkel=4829
  2. Edgar Savisaar: Vabandan soomlaste ees (Edgar Savisaare blogi sissekanne)

Also on FANDOM

Random Wiki